mandag 24. desember 2018

Hjelper pulsatoren mine lipødembein?



Ja, nå har jeg hatt pulsatoren noen dager. 5, for å være nøyaktig. Av disse 5 dagene , har jeg brukt den 4 dager. Jeg hadde rett og slett ikke tid i går, så det merket jeg i dag kan du si.

Pulsatoren virker jo på den måten at den masserer beina mine fra foten, oppover  legg, kne, lår, lyske, nedre del av magen og på¨setet. Dette gjør at overskuddsvæske og lymfe som sitter fast i det spente lipødemvevet blir jobbet oppover, mot hjertekretsløpet, slik at det kan gå ut i systemet og jeg kan kvitte meg med det slik det skal.

Jeg har jo vært på utprøving og opplæring hos min fysioterapeut, så jeg har da følgende program; først åpning av lymfebaner (kan legge ut litt om det en annen gang), så 45 "millimeter kvikksølv" (samme trykkmålesystem som når man tar blodtrykk) i trykk i 45 minutter, opptil en gang for dagen,  ikke oftere, men heller ikke sjeldnere enn 4-5 ganger i uken. Jeg syns dette er så behagelig, og det hjelper meg så godt at jeg har veldig lyst å gjøre det hver dag. Men det er jo ikke alle dager som tillater det. Slik som i går. Ekstra aktivitet, som gir hovne, stinne , vonde bein, gir også mindre tid til behandling.... litt sånn omvendt av behovet kan man si!

Vel, kveldens session gjorde underverker! Jeg hørte meg selv faktisk sukke av velbehag og litt sånn godt-vondt til å begynne med, og da, pga at jeg var så spent og stinn og hadde såpass vondt , så startet jeg på 40 i trykk. Tenkte det var greit å være litt skånsom.

Det ga resultater ja.. Etter 45 mintter, var jeg nesten smerterfri i beina, og tyngdefølelsen var så definitivt mye bedre. Så jeg føler altså et velbehag etter behandling som gir den greie bivirkningen at jeg blir mer aktiv , og får gjort mer. Virkelig en bivirkning jeg trenger! Jeg er stor fan av denne oppfinnelsen, det er et veldig godt hjelpemiddel for meg!


Jeg legger ved lenke til en youtube-snutt der det vises hvordan man bruker en pulsator.


https://www.youtube.com/watch?v=0I6a08127Xw

Takk for at du ville lese!

A<3<

Ps! Dette er skrevet i en tidlig morgentime julaften, som huset er helt stille og jeg kjente behov for å skrive ned erfaringen fra lille julaftens opplevelse med lindring fra pulsator for vonde, dårlig sirkulerte bein. 

God jul! <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar