onsdag 19. februar 2020

Ny operasjon bestilt! Tanker nå når det er under 6 uker igjen til operasjon nr 5...

Jeg har jo til nå hatt 4 operasjoner.

Det som var planlagt til å bli 3 operasjoner, har blitt flere..
Fordi jeg har blødd mer enn ønskelig har Dr. Magnus måttet avbryte operasjonene av hensyn til helse og sikkerhet. Jeg har passet på å ta jerntabletter både før og etter operasjonene, og har passet på å få måle Hb som det heter hos fastlegen. Alle målinger er nå tipp topp, og jeg har lyst å begynne på siste del av reisen med operasjoner. Jeg vil bli ferdig operert! :D

Alt har gått fint, og sikkerheten har blitt ivaretatt på aller beste måte, ved at operasjonene har blitt av kortere varighet og mindre fett har blitt tatt ut enn planlagt. Men det vil jo også si at operasjonene ikke var ferdige etter nr 3. Det blir trolig tilsammen 6 operasjoner.

Etter forrige og 4. operasjon, som da var fjerde operasjon på 10 måneder, har innhentingen gått noe tregere enn forventet. Jeg har vært forkjølet hele 3 ganger siden desember, som nok er et resultat av sliten kropp og dertil slitent immunforsvar. Vinteren har vært preget av en del smerter og hevelser i de opererte områdene, som er litt typisk når kroppen må slite med sykdom på toppen av tilheling. Det blir for mye, og "alt" i systemet går litt treigere. På grunn av dette har jeg ikke orket å tenke på neste operasjon... Men nå :) -nå har jeg endelig kommet over den verste kneika føler jeg!

Jeg hadde en telefonkonsultasjon med Magnus i forrige uke. Alltid hyggelig å snakke med ham. Vi ble enige om at min historikk med blødninger, og at det allerede har blitt mye slit på kroppen, så skal vi ikke regne med at vi klarer oss med -en- operasjon til .. vi deler det opp i 2. Så nå er planen at armer er hovedfokus på neste operasjon, og så kan det flikkes litt mer på hofter, rygg og kanskje magen, hvis det er muligheter for det.

Jeg har fått bestilt både hotell og flybilletter, så nå gjenstår en innbetaling til klinikken og sjekke ut en ny mulighet for kjøp av kompresjon, så er jeg klar!

Jeg reiser bort til Stockholm samme morgen som jeg skal opereres. Det er nytt for meg. Jeg har fått operasjonstid på ettermiddagen, så da sparer jeg en hotellovernatting og drar bort samme morgen. Det blir spennende. Min mann kommer bort dagen etter operasjonen, og henter meg på klinikken når jeg er klar for utskriving. Da blir det to netter på hotell, og en etterkontroll på klinikken før hjemreise.

Nå skal jeg bruke tiden frem til neste operasjon til å styrke kroppen  og bli så klar jeg kan før neste operasjon. De 4 forrige operasjonene på kort tid, pluss mye sykdom har jo gjort at jeg har måttet være mye i ro, og det er bra for tilheling, men kroppen styrkes jo først når den er helet og klar for å bli brukt igjen.

Jeg fikk gått en fin tur på søndag som var., Det var nok faktisk litt i overkant hva jeg presterte da, for kroppen har protestert de følgende dagene.. men i dag tror jeg jeg kan ta en liten testrunde igjen. Da en litt kortere tur! Man lærer så lenge man lever :) men det var så deilig på søndagen, å mestre både ulendt terreng og trapper og det hele, uten den lammende mengden melkesyre jeg har vært vant til! Både min mann og jeg merket oss endringen på hva jeg klarte, i forhold til før operasjonene.. det var så herlig <3



Så, bare det.... å klare å bevege seg mer, er motivasjonen jeg trenger og er glad for å ha, når nå 2 operasjoner til står for tur i Stockholm. Dette er en positiv spiral! Bevege meg mer for å styrke kroppen for operasjon, og så bli mer mobil etter operasjonene, slik at jeg kan bevege meg mer, for å styrke kroppen igjen...

Og i dag skinner solen her vest, og fuglene synger.... endelig ser jeg litt lyst på veien videre!
I love it! <3

Takk for at du ville lese!

A <3 

2 kommentarer:

  1. Såååååå glad for deg Annhja🥰

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk gode du <3
      Ser sånn frem til å bli ferdig ! :D

      Slett