lørdag 19. januar 2019

Lesertall øker, låret minker.. *bildepost*

Hurra!!!
Bedre og bedre dag for dag, heter det i en gammel sang. 
Og det er akkurat slik dette oppleves for meg nå!

Det er morsomt å se at flere og flere leser bloggen, og det gleder meg aller mest fordi det betyr at kunnskapen om lipødem øker!

Det som derimot minsker er jo min omkrets! Og dette er bare begynnelsen... det er vanskelig å fatte, men det er så sant som det kan få blitt... -og her er til og med bildebevis!

Mitt mål rundt låret før første operasjon var altså 80 cm. Ganske så tungt å dra på, det er jo enkelt å tenke seg. Og bare etter første av tre operasjoner, som på toppen av det hele måtte avbrytes før tiden pga blødning, er låret krympet med 9 cm! Det er faktisk merkbart! Men vanskelig å lage seg et bilde av... så, da tok vi et bilde da :D !
Merk bare at dette ikke primært er estetisk slanking det dreier seg om! Det dreier seg om å bli kvitt smerter og tyngdefornemmelser, så diss målene er symbolske på min rent fysiske lettelse rent medisinsk...

Jeg nyter synet, og følelsen! 
-og bedre skal det bli <3

Edit: Nå i dag først merket jeg at noe skjedde ift hevelse, smerte og generell følelse av at nå er det verste over. Men, jeg merker fremdeles at om jeg er mye i ro, uten beina høyt og/eller i bevegelse, så stivner, hovner og verker det mer.
Dag 10 altså... men sånt som dette skal jo etter det jeg leser ikke være helt ferdig helet før det er gått ett år.. Så, tålmodighet er noe jeg skal øve meg på :D 
Nå er jeg oppe og går, frem og tilbake på stuegulvet, etter å ha ligget på sofaen og sett tv.
Hvile, heve, bevege, og ikke glemme å drikke nok!



Takk for at du ville lese! 
A <3 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar