mandag 5. november 2018

Ikke tjukk, bare syk?

Første post i min nye blogg. Bloggen om lipødem.


I 30 år har jeg hatt denne sykdommen, men bare visst om det siden sommeren 2018.

Jeg var altså ikke bare tjukk, jeg har en sykdom! Lipødem!


Lipødem, kvinnesykdom, fettsykdom, mange har den, få vet det.

Det vil jeg gjøre noe med!


Bloggen er opprettet for å hjelpe flere på veien frem mot kunnskap om lipødem.  Del gjerne, for det er det som må til, deling av kunnskap.


Jeg har laget denne bloggen ene og alene fordi jeg vil ha ut mer lettfattelig og lettfunnet informasjon, for de som trenger å finne akkurat dette.

Så mange går rundt med denne sykdommen og ikke aner det. De fortjener å finne noe når de søker på nett, for å få løst mysteriet de har levd med over tid, kanskje veldig lenge. For det trengs mer informasjon, mer kunnskap, og mindre stigma. Ikke bare blant Hvermansen, men også blant helsepersonell og samfunnet i det hele.

Jeg har vært så glad for det jeg har klart å finne på min søken, og har bestemt meg for at en av meningene med at akkurat dette skulle skje med akkurat meg, er at jeg i det minste kan hjelpe andre til en kortere og enklere vei frem til hjelpen!


Jeg kommer til å skrive om mine egen opplevelser. Jeg kommer til å legge ut det jeg kommer over av nyttig info, som artikler, lenker til andre nettsteder og hva nå jeg måtte føle vil være til hjelp på veien for en som leter etter noe som kan få ting til å falle litt mer på plass i sjel og sinn.

Takk for at du ville lese!

A <3

4 kommentarer:

  1. Så flott Annhja! Sliten med ny blogg. Flink er du. Lykke til med alt������

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk!
      Og takk for at du ville lese <3

      Slett
  2. Gleder meg til å lese om reisen din!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Det er en spennende reise! <3

      Slett